Az Ügyfélvonal elérhetőségei:
Az Ügyfélvonal telefonszáma:
Magyarországról:
189 (helyi tarifával hívható kékszám)
Külföldről:
+36 1 452-3622
Fax:
Magyarországról:
+36 1 452-3621
Külföldről:
+36 1 452-3621
E-mail címe:
189@ugyfelvonal.hu
Sms-száma: 189
Az Ügyfélvonal nyitva tartása:
0-24 óra
A telefonos beválasztórendszer felépítése:
Az európai uniós követelményeknek megfelelve az Ügyfélvonal felkészült a külföldi állampolgárok tájékoztatására is.
Ezért a 189-es szám tárcsázása után a következő menüből lehet választani:
Nyelvválasztás:
- 1. gomb: Magyar nyelvű menü
- 2. gomb: Angol nyelv
- 3. gomb: Német nyelv
- 4. gomb: Francia nyelv
Magyar nyelvű menüben az alábbi választási lehetőségek segítik az ügyek intézését:
- 1. gomb: Ügyfélkapuval és az elektronikus adó és járulékbevallással kapcsolatos információ
- 1.1. gomb: Ügyfélkapu használatával kapcsolatos kérdések
- 1.2. gomb: Informatikai kérdések elektronikus adó-és járulékbevallással kapcsolatban
- 2. gomb: Központi Okmányiroda
- 2.1. gomb: Személyi okmányokkal és gépjármű igazgatással kapcsolatos általános kérdések
- 2.2. gomb: Konkrét, folyamatban lévő ügyben történő tájékozódás
- 3. gomb: Magánszemélyeket érintő közigazgatási kérdések
- 4. gomb: Vállalkozásokat és szervezeteket érintő közigazgatási kérdések
- 5. gomb: Új influenzával kapcsolatos tájékoztatás
- 6. gomb: Felsőoktatási felvételivel kapcsolatos kérdések
- 7. gomb: Információ a kormányzat válságkezelő programjáról
Segítség az Ügyfélvonal internetes hívásához
A hívások Windows alapú (Windows XP és későbbi verziók), Mac és Linux rendszerű számítógépeken is indíthatók. A híváshoz Flashplayer 8.x, vagy későbbi Flash verzió szükséges (A Flashplayer legfrissebb változata az Adobe weboldaláról
ingyen letölthető.)
Mikrofonjának ideális hangerejét a Hangteszt gombra kattintva, illetve számítógépének hangerő beállítás menüjében állíthatja be. TIPP: célszerű a hangteszt során a Flash ablakban a hangerőt maximálisra állítani, és a számítógép hangerőszabályzó menüjében hozzáigazítani az ideális mikrofonhangerőt. Javasoljuk a "Microfon boost"/"Mikrofon erősítése" funkció kikapcsolását.
Néhány jó tanács, mielőtt kérdez:
Bármelyik elérést választja valaki, minden esetben célunk és feladatunk a teljes körű szakszerű tájékoztatás. A pontosan megfogalmazott kérdéssel segíthet, hogy segíthessünk. Tanácsos a hívás előtt a
Kormányzati Portál ügyleírások menüpontját is áttanulmányozni. Amennyiben jogszabályokat keres, ezeket
itt találhatja.
Fontos, hogy az ügyet, melyben segítséget, útmutatást kér, tárgyilagosan és pontosan határozza meg.