[an error occurred while processing this directive] Magyarország.hu - Ügyfélvonal
[an error occurred while processing this directive] Magyarorszag.hu címlap
[an error occurred while processing this directive]

Fogyasztóvédelmi problémám merült fel. Hol és hogy kezdjem el a probléma elintézését, megoldását?

Mindenekelőtt a kereskedőhöz javasolt fordulni. Ha a fogyasztó szavatossági igényt kíván érvényesíteni a fogyasztói szerződés tárgyát képező szolgáltatást nyújtó forgalmazóval (a továbbiakban: forgalmazó) szemben, a fogyasztói szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha a fogyasztó bemutatja az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot.

A forgalmazó a fogyasztó kifogásáról jegyzőkönyvet köteles felvenni. A jegyzőkönyv tartalmát a fogyasztói szerződés keretében érvényesített szavatossági és jótállási igények intézéséről szóló 49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet határozza meg, amely szerint annak tartalmaznia kell:

  • a fogyasztó nevét és címét,
  • a hibás termék megnevezését és vételárát,
  • a vásárlás időpontját,
  • a hiba bejelentésének időpontját,
  • a hiba leírását,
  • a fogyasztó által érvényesíteni kívánt igényt,
  • a kifogás rendezésének módját, és amennyiben a kifogást a fogyasztó igényétől eltérően rendezi, ennek indokát is.
  • A jegyzőkönyv felvételéhez – különösen, ha úgy látjuk, ügyünk intézése nem lesz egyszerű -mindenképpen ragaszkodjunk, ha ezt a kereskedő nem teszi meg, közvetlenül forduljunk a területileg illetékes regionális fogyasztóvédelmi felügyelőség legközelebbi kirendeltségéhez.

    Ha a kifogás rendezésének módja a fogyasztó igényétől eltér, ennek indokolását a jegyzőkönyvben meg kell adni. A jegyzőkönyv másolatát a fogyasztónak át kell adni. Ha a forgalmazó a fogyasztó igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról legkésőbb három munkanapon belül köteles értesíteni a fogyasztót.

    A forgalmazó köteles a fogyasztót tájékoztatni arról, hogy a kijavítást vagy kicserélést a Ptk. 306. §-ának (2) bekezdése értelmében - a termék tulajdonságaira és a fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a fogyasztónak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni.

    A forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

    Javításra a terméket elismervény ellenében kell átvenni. Az elismervényen fel kell tüntetni a fogyasztó nevét és címét, a termék azonosításához szükséges adatokat, a termék átvételének idejét, és azt az időpontot, amikor a fogyasztó a kijavított terméket átveheti.

    « vissza az archívumhoz

Az Ügyfélvonal telefonszáma:

Magyarországról: 189
Külföldről: +36 1 452-3622
Fax:

Magyarországról: +36 1 452-3621
Külföldről: +36 1 452-3621
A nap 24 órájában rendelkezésére állunk!
[an error occurred while processing this directive]