Magyarországról: 189
Külföldről: +36 1 452-3622
Magyarországról: +36 1 452-3621
Külföldről: +36 1 452-3621
[an error occurred while processing this directive]
Svájci munkavállaláshoz, kiutazáshoz milyen okmányok szükségesek, és ezek hol és mennyi idő alatt, milyen költséggel szerezhetőek meg?A külföldre utazásról szóló 1998. évi XII. törvény (továbbiakban: Utv.) 1. § (3) bekezdése szerint a külföldre utazás joga érvényes úti okmánnyal gyakorolható. A magyar állampolgár érvényes személyazonosító igazolvánnyal is gyakorolhatja a külföldre utazás jogát EGT-állam területére történő beutazáskor, valamint nemzetközi szerződés alapján, illetve ha azt EGT-államnak nem minősülő állam belső joga biztosítja, amely tényt, illetve annak megszűnését az adott állam értesítését követően a külpolitikáért felelős miniszter a Hivatalos Értesítőben és honlapján haladéktalanul közzétesz. Az idézett jogszabály lehetővé teszi a magyar állampolgárok számára, hogy érvényes személyazonosító igazolvánnyal - annak formátumától függetlenül - Svájcba utazzanak. Mivel Svájc nem tagja az Európai Uniónak, a magyar állampolgárok jelenleg 90 napnál rövidebb idejű tartózkodásuk esetén is csak érvényes munkavállalási és tartózkodási engedély birtokában létesíthetnek munkaviszonyt Svájcban. Az egyes országok területére történő beutazással kapcsolatos szabályokat az érintett országok nemzeti jogszabálya határozza meg. A beutazással kapcsolatos további feltételekről az adott ország Magyarországon működő külképviseletén, vagy a Külügyminisztériumnál érdeklődhet. A külképviselet elérhetőségeit a www.kulugyminszterium.hu oldalon találhatja meg. A magánútlevél iránti kérelmét (soron kívüli kérelmet is) az Utv. végrehajtásáról szóló 101/1998. (V. 22.) Korm. rendelet (továbbiakban: Utvhr.) 14. § (1) bekezdése szerint a kérelmező belföldön a körzetközponti jegyzőnél vagy a Hivatalnál nyújthatja be. A hivatkozott jogszabályrész alapján kérelmét az ország bármelyik okmányirodájában vagy a Központi Okmányirodában benyújthatja. Az Utvhr. 18. § (1) bekezdése szerint a kérelmező személyi adatainak és útlevélhez való jogosultságának ellenőrzéséhez az úti okmány iránti kérelem előterjesztésekor be kell mutatni a kérelmező érvényes állandó személyazonosító igazolványát vagy más, a személyazonosságának igazolására alkalmas érvényes hatósági igazolványát (érvényes útlevelét, kártya formátumú vezetői engedélyét), valamint – ha azzal rendelkezik - a személyazonosítóról és lakcímről szóló hatósági igazolványát. Az Utvhr. 17. § (2) bekezdése alapján a kérelemhez csatolni kell a kérelmező birtokában lévő előző úti okmányát. A közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény 33. §-ának (1) bekezdése szerint az okmányok kiállításának határideje 30 nap. Az illetékekről szóló 1990. évi XCIII. törvény mellékeltének IX. fejezet 2. pontja alapján a magánútlevél kiadásának illetéke, ha érvényességi ideje 5 év 7500 forint, ha 10 év, akkor 14000 forint. A magánútlevél soron kívüli kiadásának illetéke az előzőekben megállapított mérték kétszerese. |
Az Ügyfélvonal telefonszáma:
Magyarországról: 189 Külföldről: +36 1 452-3622
Fax:
Magyarországról: +36 1 452-3621 Külföldről: +36 1 452-3621 A nap 24 órájában rendelkezésére állunk!
|