Magyarországról: 189
Külföldről: +36 1 452-3622
Magyarországról: +36 1 452-3621
Külföldről: +36 1 452-3621
[an error occurred while processing this directive]
Milyen módon lehet panaszt benyújtani az ORTT Panaszbizottságához?A rádiózásról és televíziózásról szóló 1996. évi I. törvény (a továbbiakban: Rttv.) értelmében az ORTT Panaszbizottságot működtet a rádiós és televíziós műsorszolgáltatók műsorszámaira vonatkozó eseti bejelentések kivizsgálására. A Panaszbizottság működésének részletes szabályait az Rttv. 47-51. §-ai tartalmazzák. A Panaszbizottsághoz abban az esetben lehet fordulni, ha a műsorszolgáltató a vételkörzet lakosságát foglalkoztató társadalmi kérdésekben egyoldalúan tájékoztat, különösen, ha a vitatott kérdésben egyetlen vagy egyoldalú álláspont megjelenítésére vagy kifejezésére ad lehetőséget, vagy ha egyéb módon súlyosan megsérti a kiegyensúlyozott tájékoztatás követelményét. Ebben az esetben a kifejezésre nem juttatott álláspont képviselője vagy a sérelmet szenvedett élhet kifogással. Kifogásával először a műsorszolgáltatóhoz kell fordulnia. A panaszos a kifogásolt közlés megjelenésétől vagy többszöri közlés esetén az utolsó ismétléstől számított 48 órán belül írásban kérheti a műsorszolgáltatótól álláspontjának ismertetését. Ez a határidő a Magyar Köztársaság határain kívül élő (tartózkodó, működő) személy esetében nyolc nap. E lépés megtétele feltétele annak, hogy a Panaszbizottság az ügyet elbírálhassa. Nem élhet a kifogásolás jogával a kifogást tevő, ha az ismertetésre nem juttatott álláspontja ismertetésére ezen álláspont más képviselője már lehetőséget kapott, vagy ha e lehetőséget a kifogást tevő kapta, de azzal nem élt. A műsorszolgáltatónak a kifogás elutasításáról vagy elfogadásáról 48 órán belül kell döntenie, és döntéséről a kifogást tevőt haladéktalanul értesítenie kell. Amennyiben a műsorszolgáltató elmulasztja döntése közlését, a kifogást tevő panaszt nyújthat be az ORTT Panaszbizottságához. A panasz benyújtásának határideje a döntést közlésétől számított 48 óra, a döntés közlésének elmaradása esetén a kifogásolt vagy sérelmezett megjelenéstől számított hat, külföldi esetében tizenkét nap. Aki a fent előírt határidőt elmulasztotta, igazolási kérelmet terjeszthet elő a Panaszbizottságnál. Az igazolási kérelemben elő kell adni a mulasztás okát és azokat a körülményeket, amelyek a mulasztás vétlenségét valószínűvé teszik. Az igazolási kérelemmel egy időben pótolni kell az elmulasztott cselekményt is. Az igazolási kérelmet az elmulasztott határidő utolsó napjától számított hat napon belül lehet előterjeszteni. Ha a mulasztás később jutott a kifogást tevő tudomására, vagy az akadály később szűnt meg, a határidő a tudomásra jutástól, illetőleg az akadály megszűnésétől kezdődik. Az elmulasztott határidő utolsó napjától számított húsz napon túl igazolási kérelmet nem lehet előterjeszteni. Ha az eljáró Tanács az igazolási kérelemnek helyt ad, az eljárást lefolytatja. Az igazolási kérelmet elutasító határozat ellen fellebbezni nem lehet. A panasz akkor is benyújtható, ha a műsorszolgáltató a kifogást elfogadó nyilatkozata ellenére a kifogásban foglaltakat nem teljesíti. A műsorszolgáltató közlését követően a sértett személy mérlegeli, hogy elfogadja-e a műsorszolgáltató válaszát, vagy sem. Amennyiben nem tekinti kielégítőnek a kapott választ, a döntés közlésétől számított 48 órán belül fordulhat panasszal az ORTT Panaszbizottságához. Abban az esetben, ha a műsorszolgáltató elmulaszt reagálni kifogására, a kifogásolt vagy sérelmezett közlés megjelenésétől számított hat napon belül – külföldi személy esetén tizenkét napon belül – lehet panasszal fordulni a Panaszbizottsághoz. Ha a műsorszolgáltató reagál ugyan a kifogásra, de nem a számára meghatározott határidőkön belül, a panasz benyújtására akkor is csak a sérelmezett közlés megjelenését követő hat (külföldi személy esetén tizenkét) napon belül van mód. A hat (tizenkét) napos határidő tehát jogvesztő határidő, azon túl alakilag érvényes panaszt nem lehet benyújtani. A panaszban a kifogásolt műsorszámot és a műsorszolgáltatót meg kell nevezni, és igazolni kell a műsorszolgáltató megkeresését is. A panaszt írásban kell benyújtani. A Panaszbizottság az alaptalan, illetve nem a törvényi feltételeknek megfelelően benyújtott panaszt elutasítja. A Panaszbizottság állásfoglalása ellen a közléstől számított 48 órán belül a Testülethez lehet fordulni jogorvoslati kérelemmel. A panaszügyek benyújtását az ORTT formanyomtatvánnyal segíti, amelynek használata azonban nem kötelező. A formanyomtatvány átvehető az ORTT portáján, a Panaszbizottságnál és az Interneten is hozzáférhető az ORTT honlapján. Az ORTT Panaszbizottságának címe: 1088 Budapest, Reviczky u. 5. Postacíme: 1461 Budapest, Pf. 59. |
Az Ügyfélvonal telefonszáma:
Magyarországról: 189 Külföldről: +36 1 452-3622
Fax:
Magyarországról: +36 1 452-3621 Külföldről: +36 1 452-3621 A nap 24 órájában rendelkezésére állunk!
|