Magyarországról: 189
Külföldről: +36 1 452-3622
Magyarországról: +36 1 452-3621
Külföldről: +36 1 452-3621
[an error occurred while processing this directive]
A hazatérő magyar állampolgár hogyan kaphat személyazonosító igazolványt?A hazatérő magyar állampolgárnak fel kell keresnie a leendő magyarországi lakcíme szerint illetékes jegyzőt, igazolnia kell a magyar állampolgárságát érvényes magyar útlevéllel vagy 1 évnél nem régebbi állampolgársági bizonyítvánnyal, majd a jegyző nyilvántartásba veszi, ellátja személyi azonosítóval és egyúttal a hazatérő polgár első lakcímbejelentési kötelezettségét is teljesítve belföldi lakóhelyet létesít. Részére a személyazonosító igazolvány kiadását - amennyiben nem rendelkezik érvényes magyar útlevéllel, illetve rendelkezik, de mégis ki akar váltani személyazonosító igazolványt - az okmányiroda kezdeményezi. A személyazonosító igazolvány kiadására irányuló eljárásban, ha a hazatérő magyar állampolgár nem rendelkezik érvényes magyar útlevéllel, be kell mutatnia az 1 évnél nem régebbi állampolgársági bizonyítványát, anyakönyvi kivonatát, és a névviselés megállapítására alkalmas házassági anyakönyvi kivonatát, ha doktori címet szerzett, a doktori cím viselésére jogosító okiratát. Az okiratokat eredetiben, vagy az eredetiről készült hiteles magyar fordításban kell bemutatnia. Magyar állampolgár külföldön történt születéséről, házasságkötéséről a hazai anyakönyvezés során kiállított anyakönyvi kivonatot, illetve annak hiteles másolatát kell bemutatni. Az eljárási illetékek szabályai megegyeznek a magyar állampolgárokra vonatkozó szabályokkal. Ha a polgár nem rendelkezik lakcímigazolvánnyal, részére első lakcímigazolványát illetékmentesen kell kiadni. |
Az Ügyfélvonal telefonszáma:
Magyarországról: 189 Külföldről: +36 1 452-3622
Fax:
Magyarországról: +36 1 452-3621 Külföldről: +36 1 452-3621 A nap 24 órájában rendelkezésére állunk!
|