Magyarországról: 189
Külföldről: +36 1 452-3622
Magyarországról: +36 1 452-3621
Külföldről: +36 1 452-3621
[an error occurred while processing this directive]
Milyen alaptevékenységek tartoznak az Egészségügyi Engedélyezési és Közigazgatási Hivatal hatáskörébe?Az egészségügyi szakképesítéssel rendelkező személyek alap- és működési nyilvántartásáról, valamint a működési nyilvántartásban nem szereplő személyek tevékenységének engedélyezéséről szóló 18/2007. (IV. 17.) EüM rendelet alapján az egészségügyi szakképesítést szerzett személyek alapnyilvántartását az Egészségügyi Engedélyezési és Közigazgatási Hivatal (a továbbiakban: Hivatal) vezeti és módosítja. FELVÉTEL: Azt a személyt, aki Magyarországon az állam által elismert oktatási intézményben szerzett vagy külföldön szerzett és Magyarországon honosított vagy elismert egészségügyi szakképesítéssel rendelkezik, az oklevél, illetve bizonyítvány megszerzését követően alapnyilvántartásba kell venni. Az alapnyilvántartás célja a megszerzett szakképesítés közhiteles tanúsítása. Az alapnyilvántartásba vételhez az adatokat az oktatási intézmény a bizonyítvány, illetve az oklevél, a külföldi bizonyítványok és oklevelek által tanúsított egészségügyi szakképesítés elismerésére jogosult hatóság az elismerő határozat kiadását követő 30 napon belül bejelenti az alapnyilvántartást vezető szervnek. Az alapnyilvántartásba vétel tényéről a Hivatal hatósági bizonyítványt állít ki, amelyet megküld az alapnyilvántartásba vett személy részére. Azok az egészségügyi szakképesítéssel rendelkező személyek, akik az alapnyilvántartásban nem szerepelnek, felvételüket az egészségügyi szakképesítésükről szóló oklevelet, bizonyítványt kiállító intézmény útján kérhetik. Ez azokra a személyekre vonatkozik, akik diplomájukat 2000. január 1. előtt szerezték, és nem kérték felvételüket az akkor működő nyilvántartásba. MÓDOSÍTÁS: Amennyiben az egészségügyi szakképesítést szerzett személynek megváltozik a neve, állampolgársága, illetve a lakóhelye (tartózkodási helye), a változást az azt követő 30 napon belül be kell jelenteni a Hivatalnak. A bejelentéshez mellékelni kell az adatváltozást igazoló eredeti okiratot, vagy annak hiteles másolatát. Amennyiben a bejelentés személyesen történik, az okiratok másolatának hitelesítését – az eredeti okiratok egyidejű bemutatása esetén – a Hivatal ügyintézője elvégezheti. Az adatváltozás átvezetése esetén a Hivatal az ügyfél kérelmére a nyilvántartásból kivonatot állít ki. Névváltozás esetén az alapnyilvántartási sorszámot perjelzésű sorszámmal kell kiegészíteni. Az orvosok és fogorvosok esetében a névváltozást a Hivatal jelzi az Országos Egészségbiztosítási Pénztárnak. ORVOSI BÉLYEGZŐ: A Hivatal az alapnyilvántartásba vételt követően az orvosi bélyegző elkészítése érdekében értesíti az Országos Egészségbiztosítási Pénztárat az orvos és fogorvos alapnyilvántartásba vételéről. (Amennyiben a kérelmező nem magyar állampolgár, külön kérnie kell a bélyegző megrendelését.) A bélyegző az alapnyilvántartásba vételről szóló hatósági bizonyítvány megküldését követően kb. 3-4 hét alatt készül el és a lakóhely szerint területileg illetékes megyei (fővárosi) egészségbiztosítási pénztárnál vehető át. |
Az Ügyfélvonal telefonszáma:
Magyarországról: 189 Külföldről: +36 1 452-3622
Fax:
Magyarországról: +36 1 452-3621 Külföldről: +36 1 452-3621 A nap 24 órájában rendelkezésére állunk!
|