Magyarországról: 189
Külföldről: +36 1 452-3622
Magyarországról: +36 1 452-3621
Külföldről: +36 1 452-3621
[an error occurred while processing this directive]
Milyen kötelezettségei vannak a munkáltatónak a munkaviszony megszűntetésekor?A Munka Törvénykönyvéről szóló 1992. évi XXII. törvény 87. § (2) bekezdés, 97. § (2) bekezdés és 98. § alapján a munkaviszony megszüntetésére irányuló megállapodást, ill. nyilatkozatokat írásba kell foglalni. A munkaviszony megszüntetésekor (megszűnésekor) a munkavállaló részére ki kell fizetni a munkabérét, egyéb járandóságait, valamint ki kell adni a munkaviszonyra vonatkozó szabályban és egyéb jogszabályokban előírt igazolásokat. Ha a munkaviszony
szűnik meg, a munkáltató legkésőbb a jognyilatkozat közlésétől, illetve a megállapodás megkötésétől számított harmadik munkanapon, egyébként legkésőbb az utolsó munkában töltött napon köteles a kifizetésről és az igazolások kiadásáról gondoskodni. A munkáltató által kiadásra kerülő igazolásnak tartalmaznia kell: munkavállaló személyi adatait (név, leánykori név, anyja neve, születési hely, év, hónap, nap);
A munkáltató köteles igazolni azt is, ha a munkavállaló munkabérét tartozás terheli. Az igazolásnak tartalmaznia kell továbbá a munkavállaló pénztártag által választott magánnyugdíjpénztár megnevezését, címét, bankszámlaszámát. Fenti igazoláson felül további egyéb jogszabályokban előírt igazolásokat kell a munkáltatónak a munkaviszony megszűntetése esetén kiadnia, pl.: a munkanélküli járadék megállapításához szükséges igazoló lap, a személyi jövedelemadó megállapításához szükséges igazolás. |
Az Ügyfélvonal telefonszáma:
Magyarországról: 189 Külföldről: +36 1 452-3622
Fax:
Magyarországról: +36 1 452-3621 Külföldről: +36 1 452-3621 A nap 24 órájában rendelkezésére állunk!
|