[an error occurred while processing this directive] Magyarország.hu - Ügyfélvonal
[an error occurred while processing this directive] Magyarorszag.hu címlap
[an error occurred while processing this directive]

Melyek az útlevél ügyintézéséhez szükséges okmányok, iratok?

ÚTLEVÉL ÜGYINTÉZÉS

Az útlevél ügyintézéséhez az adatfelvételezés, az arcképmásolat, az útlevél érvénytelenítésére, visszahagyásra vonatkozó bejegyzés, valamint az aláírás elektronikus úton kerül továbbításra.

Az úti okmány iránti kérelemhez csatolni kell a kérelmező birtokában lévő előző úti okmányt, valamint az eljáráshoz kapcsolódó illetéket. Az adatazonosításhoz érvényes személyigazolvány vagy kártya típusú vezetői engedély vagy útlevél bemutatása szükséges.

Kiskorúak esetében mellékelni kell továbbá a születési anyakönyvi kivonat másolatát - szükséges mindkét szülő jelenléte -, egyedülálló szülő esetében az ezt igazoló okirat másolatát is csatolni kell.

AZ ÚTI OKMÁNY KIADÁSÁVAL KAPCSOLATOS ELJÁRÁS ILLETÉKE:

A magánútlevél kiadásának illetéke 5 évre 6.000 Ft, ha a magánútlevél érvényességi ideje 10 év, 10.000 Ft. A kérelem benyújtásának időpontjában a 18 év alatti gyerekek és a 70 év felettiek magánútlevelének illetéke - érvényességi időtől függetlenül - 1.500 Ft.

A második magánútlevél kiadásának, valamint a magánútlevél soron kívüli kiadásának illetéke az előzőekben meghatározott mértékek kétszerese (a fenti illetékek megfizetése készpénzátutalási megbízáson történik).

Mellőzhető a kérelmező előző úti okmányának a kérelemhez történő csatolása, ha az érvényes és az állampolgár utazási szándékkal kéri annak visszahagyását. A visszahagyott útlevelet az új úti okmány személyes átvételekor kell leadni.

Az a kérelmező, aki a körzetközponti jegyző hivatalába való utazással járó személyes megjelenésében életkora vagy egészségi állapota miatt nyilvánvalóan akadályozott, - ha nincs meghatalmazottja, - magánútlevél iránti kérelmét személyesen a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes jegyzőnél is előterjesztheti, aki a nála előterjesztett kérelmet haladéktalanul megküldi a kérelmező lakóhelye szerint illetékes körzetközponti jegyzőnek.

Soron kívüli eljárás keretében a fentebb meghatározott kétszeres mértékű illeték megfizetése mellett az úti okmány a benyújtástól számított 5 munkanapon belül kerül az útlevélhatóság által kiállításra.

Az állampolgár halála esetén a még érvényes úti okmányt hozzátartozója - vagy akinek a birtokába került - 15 munkanapon belül, továbbá, aki úti okmányt talál, 3 munkanapon belül köteles a körzetközponti jegyzőhöz, a jegyzőhöz vagy a kiállító útlevélhatósághoz személyesen vagy postai úton eljuttatni.

« vissza az archívumhoz

Az Ügyfélvonal telefonszáma:

Magyarországról: 189
Külföldről: +36 1 452-3622
Fax:

Magyarországról: +36 1 452-3621
Külföldről: +36 1 452-3621
A nap 24 órájában rendelkezésére állunk!
[an error occurred while processing this directive]