Magyarországról: 189
Külföldről: +36 1 452-3622
Magyarországról: +36 1 452-3621
Külföldről: +36 1 452-3621
[an error occurred while processing this directive]
Mit kell tenni, ha a polgár állandó személyazonosító igazolványa lejárt és nem rendelkezik más a személyazonosság igazolására alkalmas hatósági igazolvánnyal?Az okmányiroda a lejárt személyazonosító igazolványt bevonja, érvényteleníti, megsemmisíti, továbbá az ügyfél kérelmére azt érvénytelenítve visszaadja. Ha a polgár érvényes személyazonosító igazolvánnyal, vagy más a személyazonosságát igazoló hatósági igazolvánnyal nem rendelkezik, a személyazonosító igazolvány kiadásához be kell mutatnia a születési anyakönyvi kivonatát, és a névviselés megállapítására alkalmas házassági anyakönyvi kivonatát, ha doktori címet szerzett, a doktori cím viselésére jogosító okiratát. Ha a polgár más személyazonosításra alkalmas hatósági igazolvánnyal nem rendelkezik, és az állandó személyazonosító igazolvány átmenetileg nem adható ki, ideiglenes személyazonosító igazolványt kell kiadni részére. Az illetéket a kérelmezőnek csekken kell befizetnie. Adategyeztetést követően az okmányiroda intézkedik az állandó személyazonosító igazolvány kiállítására és gyártatására. A lejárt személyazonosító igazolványt az okmányirodában le kell adni. |
Az Ügyfélvonal telefonszáma:
Magyarországról: 189 Külföldről: +36 1 452-3622
Fax:
Magyarországról: +36 1 452-3621 Külföldről: +36 1 452-3621 A nap 24 órájában rendelkezésére állunk!
|