[an error occurred while processing this directive] Magyarország.hu - Ügyfélvonal
[an error occurred while processing this directive] Magyarorszag.hu címlap
[an error occurred while processing this directive]

Haláleset történt. Mit kell tennem az anyakönyvezéséhez?



Az anyakönyvezés hivatalból történik. Az anyakönyvezést az elhunyt családtagja vagy személyesen, vagy megbízás útján – temetkezési vállalakozón keresztül – kezdeményezi, annak a településnek az Anyakönyvi Hivatalánál, ahol a haláleset történt.

Szükséges dokumentumok:

  • a haláleset bejelentéséről készült jegyzőkönyv,
  • halottvizsgálati bizonyítvány (kórház vagy háziorvos állítja ki),
  • az elhunyt személyazonosító igazolványa (ha van, lakcímkártya is),
  • születési anyakönyvi kivonat (ha az elhunyt nem helyben született),
  • házas családi állapotúaknál házassági anyakönyvi kivonat (ha az elhunyt nem helyben kötött házasságot).

Illeték:

Az eljárás illetékmentes.

Az eljárás jogi alapjai:

1982. évi 17. törvényerejű rendelet az anyakönyvekről, a házasságkötési eljárásról és a névviselésről

6/2003. (III. 7.) BM rendelet az anyakönyvekről, a házasságkötési eljárásról és a névviselésről

Ügyfélkapun ügyindítás:

halotti anyakönyvi kivonat igénylése

Időpontfoglalás:

elhalálozással, hagyatékkal kapcsolatos ügyek

halotti anyakönyvi kivonat igénylése

« vissza az archívumhoz



Az Ügyfélvonal telefonszáma:

Magyarországról: 189
Külföldről: +36 1 452-3622
Fax:

Magyarországról: +36 1 452-3621
Külföldről: +36 1 452-3621
A nap 24 órájában rendelkezésére állunk!
[an error occurred while processing this directive]