Magyarországról: 189
Külföldről: +36 1 452-3622
Magyarországról: +36 1 452-3621
Külföldről: +36 1 452-3621
[an error occurred while processing this directive]
Megváltozott a lakóhelyem. Hol kell bejelenteni, milyen iratok szükségesek a bejelentéshez?A beköltözés vagy kiköltözés után három munkanapon belül lakóhelyének címét az új lakcíme szerint illetékes települési önkormányzat jegyzőjénél (okmányirodában) kell bejelentenie. A lakcímbejelentéshez a lakás tulajdonosának vagy a lakás használatára egyéb jogcímen jogosultnak a hozzájárulása szükséges. A lakcímbejelentési kötelezettségét személyesen, illetve törvényes képviselője vagy meghatalmazottja útján teljesítheti. A lakcímbejelentést bejelentőlapon kell teljesíteni. A bejelentőlap az okmányirodában ingyenesen beszerezhető. Azt a lakcímbejelentés teljesítésére kötelezettnek és a szállásadónak is saját kezűleg alá kell írnia. A bejelentkezés teljesítésekor a személyazonosító igazolványát vagy - amennyiben személyazonosító igazolvánnyal nem rendelkezik - más, személyazonosításra alkalmas hatósági igazolványát (érvényes útlevél vagy 2001. január 1-je után kiállított kártya formátumú vezetői engedély) köteles bemutatni és a személyi azonosítóról és a lakcímről szóló hatósági igazolványát leadni. Javasolt tájékoztatást kérni az eljáró szervnél arról, hogy az adott településen milyen egyéb iratok szükségesek a lakcím bejelentéséhez. Illetékmentes a lakcímet igazoló hatósági igazolvány kiadása, ha arra lakcímváltozás miatt kerül sor. 1992. évi LXVI. törvény a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról, egységes szerkezetben a végrehajtásáról szóló 146/1993. (X. 26.) Korm. rendelettel Időpont a www.magyarorszag.hu/okmanyiroda oldalon foglalható az okmányirodai ügyintézéshez. |
Az Ügyfélvonal telefonszáma:
Magyarországról: 189 Külföldről: +36 1 452-3622
Fax:
Magyarországról: +36 1 452-3621 Külföldről: +36 1 452-3621 A nap 24 órájában rendelkezésére állunk!
|